Главная
Авиамодели
Автомодели
Судомодели
Новости События Статьи Обзоры Форум Блоги Фото Клубы Площадки Витрина Ссылки Контакты О НАС



Свежие темы из форума
Загрузка ...

Популярные блоги
Загрузка ...

Наши друзья
iCAR - Виртуальный клуб автолюбителей
Мегаспорт
Научно-популярный журнал Моделіст
магия вязания
Лошади
Потрібна допомога
16:55 30/03/2009

NIMBLE 450 або DYMOND E-COPTER 450 SX

Автор: Мозіль Ігор (M1g0r)
Замість вступу…
Дуже класно мати справжніх друзів! Особливо цікаво і весело, якщо вони розділяють захоплення по хоббі! І от, скромно празнуючи в тісному модельному кругу мій «деньчик» мені презентували коробочку із новою 450 - DYMOND E-COPTER 450 SX (він же NIMBLE 450).







Наскільки мені відомо, це нова модель популярного 450 класу. Модель розроблена в Китаї (ну куда ж ми без них :-) ). На даний момент модель набула дуже великої популярності в Німеччині. Так як німці – дуже прискіпливий до якості, польотних характеристик та й дизайну народ, можна стверджувати, що модель вийшла досить вдалою.

Опис моделі і технічні характеристики…
Цьому твердженню можна й самому пересвідчитися глянувши на деталі. Дюралеві елементи рами, основного і хвостового ротора зроблені дуже якісно! Явно видно, що дюраль фрезерувалася. Особливо сподобалася конструкція шасі – дуже легенька, жорстка і гармонійна конструкція. Рама виконана із стікла! Разом із дюралевими елементами рама являє собою дуже жорстку і надійну конструкцію, яка ідеально підходить для агресивного стилю польоту (та й перевірено крашем – шльопнувся на ротор…).










Автомат перекосу CCPM. Основний вал діаметром 5мм, довжина 114мм. Шестерня 150 зубів, після маленької переробки як рідна встає шестерня від китайського бра піджена 450. При авторотації маєм керований хвіст. Привід на хвіст ремінний, хвостова балка - тонкостінна дюралева трубка. Хвостовий ротор зроблений не менш якісно, всі елементи із дюралі, дуже плавний хід хвостового слайдера не може не радувати. Люфтів ніде не замічено (навіть після крашу). Про підшипники зможу розписати тільки після деякого моменту експлуатації, принаймні краш теж витримали наура. У кожній качалці механіки основного ротора є 2 підшипники.








Діаметр основного ротора: 714 мм
Діаметр хвостового ротора: 150мм
Довжина: 656 мм
Вага повністю готового до польоту: 800г. (в моїй комплектації 805г)

Комплектація…
В комплекті була безпосередньо сама тушка, повністю розібрана, всі деталі акуратно пофасовані по пакетиках згідно порядку зборки, карбонові лопасті, моторка бк 4000 об/вольт, регулятор 50А.
Окремо було докуплено:
приймач AR6100
хвостові лопатки K&B 59.6mm
хвостову серву Align DS 420
на автомат перекосу 3 х HTX 90
Регулятор замінено на MARKUS SL 40, гіроскоп Futaba 240. Ліпольки 3s1p 2200mA 25C були в наявності.

Зборка…
Мануалу в коробочці не найшлося. Але так як в мене є непоганий досвід зборки вертольотів (зібрано і настроєно 3 моделі класичної схеми) я не особливо тим переймався. Зборку вирішив почати із рами. Особливо тут розписувати немає що, все видно на фото. Всі з`єднання в метал фіксувалися синім локтайтом. Конструкція вами інтуїтивно зрозуміла, і питань по зборці не виникало. Всі отвори співпадали, доопрацювання «напильником» не знадобилося :-)


















Наступним етапом була зборка основного ротора. Автомат перекосу аналогічний як в моделі GAUI Hurricane 550 EP, тому із зборкою теж не виникло ніяких проблем. Правильну геометрію механіки виставляв по наступній схемі:









Хвостовий ротор був попередньо зібраний, мені залишилося тільки все на локтайті перебрати.
В принципі далі все збирається стандартно. Виставляється зазори між шестернями, в обгонку набивається силікон, регулюється натяжка ремня…
І от за кілька годин крутіння гайок і болтів в нас вималювався класний гвинтокрил :-)






















Коли все зібрано можна братися за монтаж електроніки. Першими на автомат перекосу стали серви. З допомогою пульта з приймачем їх було переведено в нейтралі. Після того монтуємо качалки на серви (підбиралися качалки так, щоб кут між качалкою і валом був максимально наближений до 90 градусів). Приймач розмістився в задній частині рами. Гіроскоп знайшов своє законне місце на спеціальній площадці. Місце розташування гіроскопу максимально захищене від ударів серволопатками чи лопастями. Регулятор прикріпив збоку рами із допомогою пластикової стяжки. Хвостова серва знайшла своє законне місце на хвостовій балці.


















Настройка і польоти…
Немаловажним моментом в настройці моделі вертольота є правильна настройка механіки. Все має бути максимально паралельне або перпендикулярне (там де це потрібно). Про настройку механіки голови я розписував раніше. Зупинюся на настройці хвостового ротора. Хвостову сервомашинку виставляєм в 0, трімери/сабтрімери в 0, всі мікшери пов’язані із хвостом вимкнені. Підібрати качалку потрібно так, щоб між віссю качалки і хвостовою тягою був кут рівно 90 градусів. Довжина тяги регулюється таким чином, щоб добитися 90 градусів між тягою і качалкою слайдера хвостового ротора. Що радує – при цих настройках хвоста вже закладена предкомпенсація. Далі підбираємо таке плече качалки, щоб добитися максимального ходу слайдера на хвості. Маленькі поправки можна робити лімітами на гіроскопі, а точну настройку швидкості піруету корегуємо дуалрейтами.
При настройці тяг автомата перекосу регулюємо довжину так, щоб добитися одинокового ходу тарілки вверх і вниз по валу. У всіх положеннях тарілки перекосу відносно пересування вверх/вниз вона має бути строго перпендикулярна валу.
Настройку мікшера CCPM я описувати не буду, вона досить класно і детально описана на тут.
Не останнє місце займає балансування лопатей. Балансувати можна з допомогою точних вагів, або спеціальної приблуди :-) . Обов`язково потрібно найти центр ваги кожної лопасті. При розбіжностях маси лопатей – лопасті догружаються тільки в центрі ваги (при умові що він співпадає). Якщо центри ваги в лопатей не співпадає, догружати лопастя потрібно так, щоб співпала маса лопатей і співпали центри ваги.








По настройках:
Нормал режим Газ 0-40-60-85 Шаг -4..0..+10
Пілотажний Газ 100-80-100 Шаг -12..0..+12
Холд Газ 0 Шаг -12..0..+12
Чутливість гірка 65% - хвіст як вкопаний.

В момент обльоту бав непоганий вітерець 6-8м/с і не зовсім комфортна для лі польок мінусова темпера. Трімірувати модель не прийшлося. Не дивлячись на погодку «мальок» впевнено боровся з вітром, вміру стабільний. Апаратец оказався з характером. Маневреність супер, динаміка – бомба. Він просто провокував на агресивніший політ. Зразу ж захотілося адреналіну, я щолкнув тумблерок пілотажного режиму, оберти піднялися, і в першому ж польоті вертольот послушно кувиркався, робив петлі і фліпи, висів вниз ротором. Задоволення тривало не довго. На половині польоту верт висівши вниз ротором 1м над землею видно недомовився з силовою, моторчик сказав що крутитися більше не збирається, і мальок плюхнувся на ротор. В ітозі зірвана шестерня (із за невчасного включення холду, ібо на землі все запрацювало), погнутий основний вал і обломана 1 хвостова лопатка.








Резюме…
В загальному NIMBLE 450 або DYMOND E-COPTER 450 SX мені дуже сподобався. Єдиний мінус – відсутність запчастин в Україні. Тому походу експлуатації буду пробувати пристосовувати запчастини від інших моделей.

У цьому сезоні основну ставку як на тренажер я роблю на 450 клас. Дешеві запчастини, дешеві акумулятори дають можливість переносити фігури із симулятора в реальні умови, що є незаперечним плюсом цього класу.
Традиційно Всім читачам і учасникам інформаційного ресурсу modelka.com.ua бажаю щастя, безхмарного неба, феєричних динамічних взлетів і м’яких посадок! Нехай у Вас завжди буде час і фінанси для заняття цим цікавим хобі!



Як завжди, огляд можна обговорити на форумi.








19/09/201209:22Shafici
The purchases I make are entirely based on these atrciles.

19/09/201209:21Shafici
The purchases I make are entirely based on these atrciles.

17/09/201211:49Amit
That's an intellignet answer to a difficult question xxx








Архив новостей:

Самальот Фест 3 в Государственном Музее Авиации.
Налетай, подешевело.
Киеве пройдет финал Чемпионата Украины радиоуправляемых моделей в классе «Дрифт»
«HOBBY-U 2013 Christmas» 14-15 декабря.
Фестиваль мужских хобби «Мужские игрушки»
Настоящий праздник моделизма.
АЭРОШОУ РАДИОУПРАВЛЯЕМЫХ САМОЛЕТОВ
Кубок Украины 2011 в классе F-3A
«АЭРОШОК»
Призы весеннего «Кубок Моделки» 8 и 14-15 мая 2011 года
Моделизм украшает нашу жизнь?
8-м фестиваль радио управляемых авиамоделей с электродвигателем «ЭЛЕКТРО-ШОК»
Результаты Весеннего этапа "Кубка Моделки 2010".
Кубок моделки - положение по воздушному бою.
"Кубок Моделки-2010" (весенний этап).
Украинские чемпионы мира по водно-моторному спорту получили награды в Монако.
Журнал Моделист – 5 лет вместе.
Чемпионат Украины по радиоуправляемым моделям.
2 августа 2009 г., завершился чемпионат Украины по радиоуправляемым метательным планерам F3K.
FAI-F3C World Championship, Muncie USA, 2-12 Aug 2009,
Последние публикации






Витрина магазинов


Powered by Valdemar Fishmen